Analyse: Arla-komet skal løfte plaget købmandskoncern

Thomas Pietrangeli tegner som et spændende valg som Dagrofas koncernchef, når han skifter fra leverandørsiden til detail

Black Friday 2017: Det bør detailhandlen øje med i år

Debatindlæg af chief digital officer Michael Ingemann, Mediabrands

Supermarkeder får en renæssance

De danske kæder har i de seneste par år genopfundet supermarkedet. De har  alle muligheder, men vil danskerne så også vælge den gode vare og det gode måltid?

Danskerne vil nethandle endnu mere i 2018

Hver femte dansker vil blandt andet købe flere dagligvarer på nettet det kommende år

Dagli’Brugsen holder skansen – næsten

Coops mest landlige kæde tilpasser priser, sortiment og butikker i et tempo, hvor de fleste kan følge med

Bondesympati bremser ny mælkekrig 

De sædvanlige markedsmekanismer er pludselig blevet  sat ud af kraft, når Aldis konkurrenter tager en krone mere for en liter mælk.

Forbrugernes vagthund viser tænder

En ny fortolkning af betalingsmiddelloven kan sætte en  stopper for personlige tilbud fra kæderne. Men er det det, kæder og forbrugere vil?

Analyse: Bilkas Kvickly-overdragelse får to vindere

Dansk Supermarked tager lidt pres af Coops Kvickly-kæde, mens Bilka får et gammelt ønske opfyldt

Apotekerne får flere åbne timer

Den reviderede lukkelov fik dagligvarebutikkerne til at udvide  åbningstiden. En ny apotekerlov har nu medført 22 pct. flere åbningstimer i apotekerne.

Julen begynder i november

I de detailbrancher, der er mest afhængige af julen, haler salget i november ind på december.

Mere nyt