Eksperter: Tilbudsaviser gør dine varer dyrere

Ifølge ekstern lektor og ekspert i virkningsgraden af markedsføring, Per Østergaard Jacobsen, og ph.d. i ledelse af innovation og Claus Varnes, på Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi på CBS koster tilbudsaviserne producenterne af dagligvarer 12 milliarder kroner. Beløbet er højere end i andre EU lande. Hvor stor en del af beløbet, forbrugerne skal betale, er uklart. Direktør i brancheforeningen Dagligvareleverandørerne, Niels Jensen, mener ikke, man kan sætte det op som de to forskere har gjort
- Det er alt for teoretisk. Det ville sikkert også være billigere at sælge alting i en hvid æske, men det ville nok ikke sælge. Beløbene er investering i en markedsføring, som løbende tilpasses forbrugernes behov og ønsker, siger Niels Jensen.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelAlle elsker Alfred
Næste artikelIrma får ny direktør
Redaktionen
Redaktionen på Dansk Handelsblad hører gerne fra dig med tip og ideer til historier. Skriv til red@dhblad.dk eller ring 86 15 80 11