Ekspert: Butikspersonale mangler ekspertise

Samtidig har detailhandlen en udfordring i at tiltrække de unge, siger forbrugereksperten Dorte Wimmer, Retail Institute Scandinavia.

Unge forbrugere undersøger henter ofte viden om produktet, inden de vælger indkøbssted, og det udfordrer butikspersonalet. Foto: Colourbox

Manglende viden og ekspertise er en stor udfordring for detailhandlen, som er under pres fra alle sider.

Det er især unge, der oplever, at de har en større viden om produkterne end butikspersonalet. En forbrugerundersøgelse fra Retail Institute Scandinavia viser, at en tredjedel af de danske...

DEL
Forrige artikelBørn har kun ringe magt over familiens indkøb
Næste artikelSpillelysten ligger fortsat højt
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.