Easyfood får flere store kunder

Kolding-virksomheden får bedre fat i markedet for convenienceprodukter.

Easyfood har succes med at have fokus på løsninger til kaffebarer og cafeer. Foto: Easyfood

Fødevarevirksomheden Easyfood i Kolding er en af de store danske succeshistorier inden for den fremadstormende conveniencebranche. Virksomheden får hele tiden bedre fat i markedet for convenienceprodukter, ikke mindst i udlandet.

Væksten kommer ikke mindst fra kæder som Starbucks, McCafé, Costa Coffee og Tchibo. Det voksende antal kunder har igen fået omsætninger til at stige, viser det nye årsregnskab for 2017.

Omsætningen blev sidste år 297 mio. kr., hvilket er en stigning på 14 pct. i forhold til 2016.

Resultatet efter skat blev 14,2 mio. kr. mod 15,1 mio. kr. i 2016. Resultatet er påvirket af ekstraordinære omkostninger til at optimere virksomhedens produktionslinjer.

Med de omfattende investeringer i nyt produktionsudstyr, som bringer virksomheden frem i forreste linje, føler Easyfood sig klar til fortsat at eje kategorien med kaffebarer og cafeer.

Kunderne får produkter, som de kan tø op og servere, og som kun kræver minimale køkkenfaciliteter og er nemme at håndtere for ufaglært personale.

Easyfoods sortiment består i dag af tre kategorier. Det er convenienceprodukter som f.eks. spiseklare sandwichprodukter, sandwich- og snackbrød og kager og kaffebrød som f.eks. kanelsnegle og gifler.

DEL
Forrige artikelPåskefrokosten kan redde forårets salg
Næste artikelNu har Irma fået sin egen strategi
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.