E-handel bliver til handel

I fremtidens handel kommer vi til at droppe buzzwords som cross-channel, multichannel, omni-channel og kanalkonfl ikter. Fremtidens detailhandlere skal udelukkende koncentrere sig om at tænke handel.
Nutidens handel inddrager mange kommunikationskanaler såvel online som offl ine og alle teknologiske platforme er i brug. Jo flere kanaler man formår at håndtere, des større chance er der for, at netop din butik bliver valgt af fremtidens kunde.
Forbrugerne har for længst taget e-handel og den digitale livsstil til sig, men de er ikke kun digitale. Så nu smelter kanalerne sammen, så kunderne ser én butik, hvor de frit, ubesværet og genkendt kan shoppe på tværs af kanaler - uanset hvilken kanal kunden vælger efter humør, tid og muligheder.
I FDIH ser vi, at store dele af detailhandlen har fanget signalet, så mange fysiske butikker nu etablerer sig digitalt. Det afspejler sig i vores medlemsskare, hvor mange kendte butikker og kædeforretninger nu er blevet medlem, og det viser sig også i feltet af kandidater til E-handelsprisen.
Således var fx Matas, Danske Bank og Flügger blandt vinderne sidste år.
Ikke fordi de er store og kendte, men fordi de som gode købmænd tilpasser sig kundernes behov og adfærd og leverer gode e-handelsløsninger.
Vi vil også i 2014 se det samme mønster, hvor kandidaterne til E-handelsprisen 2014 er en spændende blanding af etablerede og nye navne.
Vinderne i detailhandlen - og ikke kun ved Ehandelsprisen - er dem, der kan omstille sig og imødekomme kundernes krav om ensartet pris og service på tværs af kanalerne. Dét giver store udfordringer, men det betyder også, at der er fantastiske muligheder for at sælge mere til kunderne og fastholde gode kunder, fordi vi kommer til at kende dem bedre.
Loyalitet opnås nemlig ikke kun ved fysisk præsentation.
Loyalitet gør man sig også fortjent til på nettet via god og relevant kundeservice.
De detailhandlere, som forstår at kombinere kanalerne, vil være fremtidens vindere.
Fremtidens detailhandel byder ikke på et halvtomt glas. Glasset er halvt fyldt og har dermed god plads til nye muligheder - for den fremsynede detailhandler, så er det blot at komme i gang!

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis