Dyrevelfærd sælger i Coop

Ifølge Coop er der sket en markant ændring i forbrugernes adfærd i forhold til kød fra dyr, der har fået mere plads og bedre forhold

Nye tal fra Coop viser stærkt stigende interesse for kød fra dyr, der har haft det bedre. Foto: Dansk Slagtefjerkræ

Danskerne køber dyrevelfærd som aldrig før, og det får flere producenter til at omlægge deres produktion, så dyrene får mere plads og bedre forhold.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelArla: Mælken er blevet skurk i sundhedsdebatten
Næste artikelFørste kvartals detailforbrug det højeste i syv år
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.