DSK: Butikker får nej til tobakskampagne

Uenighed mellem handlen og Konkurrencestyrelsen om forslag til frivillig kampagneuge

Kæderne vil lave en frivillig aftale om en kampagneuge, hvor alle kunder skal vise legitimation, når de vil købe tobak. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Dagligvarehandlen indgik for nylig en partnerskabsaftale med sundhedsministeren om at sikre, at butikkerne overholder loven, så de ikke sælger tobak til børn og unge under 18 år.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelDagrofa lover overskud fra 2019
Næste artikelMere teknologi til at fremstille mad
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.