Dragsbæk mærker faldende salg af margarine

Fødevarevirksomheden i Thisted gik i 2016 tilbage i både omsætning og indtjening.

Siden lanceringen i 2002 har Dragsbæk i Thisted haft et stort salg af sit blandingsprodukt. Foto: Dragsbæk

Et faldende forbrug og øget konkurrence er de væsentligste årsager til, at margarineproducenten Dragsbæk i Thisted i 2016 gik tilbage i omsætning.

Salget blev på 1.126 mio. kr. mod 1.129 mio. kr. året før, hvilket var en beskeden tilbagegang. Dragsbæk er især kendt for sin margarine,...

DEL
Forrige artikelØkologien breder sig
Næste artikelMammen øger sit salg af oste
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.