Donaid-mærket fortæller om velgørenhed

Social ansvarlighed er blevet et konkurrenceparameter. Organisationen Donaid samarbejder med en række velgørende organisationer på den ene side - og producenter og detail på den anden.

Logo: Donaid

I løbet af sommeren 2017 har den danske mærkningsordning Donaid budt velkommen til  11 nye velgørenhedsorganisationer som samarbejdspartnere. Således kan virksomheder nu vælge mellem i alt 15 forskellige organisationer, når de gerne vil støtte en god sag, skriver Donaid i en pressemeddelelse.

En ting er at tage socialt ansvar, der i dag er blevet et konkurrenceparameter. Noget andet er at få den fulde PR ud af indsatsen.

Tanken bag Donaid er at gøre det let for forbrugere og virksomheder i fællesskab at bidrage til at løse vigtige samfundsproblemer gennem støtteprogrammer, der udføres af professionelle velgørenhedsorganisationer.

Når en virksomhed støtter en god sag, kan den mærke sine varer med Donaid-mærket og på den måde gøre sin holdning tydelig og synlig for forbrugerne.

- Vi har lanceret Donaid-mærket, fordi vi kunne se, at der er en masse goodwill og midler hos virksomheder og forbrugere, som de gerne vil realisere for at hjælpe andre, men som de på grund af mangel på tid og ressourcer måske ikke får frem til de rette modtagere. Derfor er vi meget begejstrede for den gode modtagelse, vi har fået i årets løb, og for alle de nye samarbejdsaftaler, der er kommet i stand, siger CEO i Donaid, Peter Mouritsen.

Blandt de meget forskellige organisationer, en virksomhed kan støtte via Donaid, er Danmark Naturfredningsforening, Kræftens Bekæmpelse, Julemærke Fonden og Digniyt, Dansk Institut for Tortur.