DLF gør klar til 50-års jubilæum

Brancheforeningen vil bruge jubilæet til at sætte fokus på fremtiden.

Dagligvareleverandørerne - DLF har sat temaet for 50-års jubilæet, som fejres i 2018. Foto: DLF

Brancheorganisationen Dagligvareleverandørerne – DLF blev etableret i 1968 og kan i 2018 fejre 50 års jubilæum.

Jubilæet vil sætte sit præg på årsmødet, der traditionen tro holdes i marts, hvor et stort antal repræsentanter fra leverandørerne og handlen mødes til et fagligt arrangement om eftermiddagen og middag om aftenen med kåring af Årets Lancering.

DLF vil i de kommende måneder bruge jubilæet som anledning til at skue fremad i stedet for at lave et historisk præget jubilæum.

– Vi bruger i høj grad jubilæet meget mere til at se fremad end at se tilbage. Vi vil sætte fokus på, hvordan morgendagens forbruger vil stille nye krav til os som branche og hvordan deres ændrede adfærd vil ændre både dagligvaremarkedet og en række tilknyttede afsætningskanaler. Vi vil også se på, hvad den udvikling kommer til at betyde for det DLF, siger direktør i DLF, Niels Jensen.

Dagligvarebranchen oplever i disse år store forandringer, og leverandørerne oplever, at deres produkter sælges og bruges mange andre steder end i dagligvarehandlen. Ikke mindst udespisningsmarkedet bliver stadig mere betydningsfuldt for mange leverandører, og en større del af leverandørernes produkter sælges i dag gennem andre kanaler, f.eks. gennem foodservice.

DEL
Forrige artikelMindeord om Finn Degn Ovesen
Næste artikelØl og slik topper i grænsehandlen
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.