Diageo fortsætter med vækst

Øget salg inden for ready-to-drink og kvalitetsprodukter.

Diageo mærker en stigende interesse for spiritus i den høje ende af kvalitetsskalaen. Foto: Diageo

Spirituskoncernen Diageos danske selskab fik et bedre salg i 2016/17 end ventet. Det er især såkaldte ready-to-drink produkter og spiritus i den højere prisklasse, der trækker salget i vejret.

Det nye årsregnskab fra den hollandsk ejede koncern steg med 3,5 pct. til 244 mio. kr.

Ledelsen med Michael Holm som adm. direktør skriver i årsregnskabet, at selskabet igen styrkede sit salg. Selskabet har oplevet konstant vækst gennem de seneste fem år, hvor omsætningen er øget med hele 24 pct.

Gennem det seneste regnskabsår er væksten især skabt af Baileys Iced Coffee og ready-to-drink produkter, men der er også pæn vækst i salget af de fine kvalitetsprodukter.
I det nye regnskabsår forventer ledelsen en vækst i salget på omkring fire pct.