Detailhandelsekspert: Nødvendigt at prioritere Bilka

Dansk Supermarked har præsenteret et regnskab med meget lille vækst. Nu vil koncernen investere to mia. kroner i butiksnet og onlinevirksomhed

Danskerne købte lidt flere dagligvarer i april sammenlignet med måneden før. Arkivfoto: Hans Juhl

Bilka skal boostes, var en af de meldinger, som Dansk Supermarked Groups topchef, Per Bank, kom med i forbindelse med præsentationen af detailkoncernens regnskab.

Regnskabet viser en meget lille fremgang i omsætningen og i EBIT-resultat og en tilbagegang i resultatet efter skat.

Planen er, at...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelCoop kåret som mest bæredygtig
Næste artikelLidl gør klar til 60 nye butikker
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.