Datovarer hitter blandt unge

Omkring halvdelen af befolkningen køber varer fra datovarehylder, og det er især populær blandt unge.

Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

 

Næsten halvdelen af danskerne køber dagligvarer fra hylder med datovarer en eller flere gange om ugen.

Det er især de unge, der holder godt øje med de nedsatte datovarer. 50 pct. af unge i aldersgruppen 18-35 år vælger varer fra datohylden en gang om ugen eller oftere. For aldersgruppen...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelLidl hopper med på samlemærke-bølgen
Næste artikelSkolelukning sætter gang i fantasien
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.