Data booster kundetrafikken i testbutik

Brugen af dynamiske data på digitale skærme nær en Yousee-testbutik, øgede kundetrafikken med 84 pct.

Foto: AFA JCDecaux

Butikker kan have et stort markedsføringspotentiale i at benytte dynamiske data i real tid på digitale skærme nær butikken.

Det viser en test fra en Yousee-butik i det københavnske storcenter Field’s foretaget af AFA JCDecaux.

I testperioden indgik et taktisk budskab fra YouSee på de digitale skærme i Field’s.

Sat overfor en sammenlignelig periode uden et YouSee-budskab viser data en stigning i besøgskonverteringen på 84 pct.

Eller sagt på en anden måde, så kom der 84 pct. flere kunder ind i YouSee-butikken i kampagneperioden.

Data i stedet for mavefornemmelser

– Det er et løft, vi er meget tilfredse med, og det viser en positiv Return on Investment for annoncøren, udtaler Karsten Rask Mikkelsen, kommerciel direktør hos AFA JCDecaux, i en pressemeddelelse.

Ifølge Karsten Rask Mikkelsen har Outdoor-reklamer altid været et fremragende medie til at skabe opmærksomhed og kendskab til et brand eller produkt.

Og den aktuelle test viser, at outdoor kan generere trafik til butikken.

– Vi kan pludselig se sort på hvidt helt ned på timebasis, hvor meget trafik vores kampagne på de digitale skærme genererede til vores butik i Field’s. Det er en ret essentiel indsigt, når man som os vil markedsføre sig på baggrund af data i stedet for mavefornemmelser, siger Jens Mathiesen, Marketing Tech Manager i YouSee.