• Kæder
    • Regnskab
    • Strategi
    • Kåring
    • Salling
    • Salling Group
    • Coop Danmark
    • Dansk Supermarked
    • Dagrofa
    • Reitan
    • Lidl
    • Aldi
    • Onlinehandel
    • Andre
  • Butik
    • Convenience
    • Indretning
    • Energi
    • Ny teknologi
    • Økonomi/investering
    • Personaleledelse
    • Uddannelse
    • Sikring
  • Leverandører
    • Foodservice
    • Foodexpo
    • Økologi
    • Sortiment
    • Event
  • Forbrugere
    • Madspild
    • Trends
    • Kundepanelet
    • Kultur
  • Navne
  • Politik
    • Grænsehandel
    • Afgifter
    • Kontrol
    • Planloven
    • Kampagner
Søg
  • Abonnent – Log ind
  • Annoncering
    • Medier
    • Medieplan
    • Kontakt salgsafdelingen
  • Nyhedsbrev
  • Om os
    • Om virksomheden
    • Medarbejdere
    • Udgivelser fra Dansk Handelsblad
    • Kontakt
  • E-Avis
    • Dansk Handelsblad
    • DH Food Professional
    • Avis-arkiv
  • DH Viden
  • Kæder
    • AlleRegnskabStrategiKåringSallingSalling GroupCoop DanmarkDansk SupermarkedDagrofaReitanLidlAldiOnlinehandelAndre

      Trods corona: Dagrofa sigter stadig efter overskud i år

      Naturli’ indgår aftale med stor dagligvarekoncern

      DagliBrugsen Vrinners Coop Danmark nyt kædekoncept

      Dagligvaresalget stiger mærkbart i sommerhusområder

      Lidl sender 1,5 mio. kr. til Danske Hospitalsklovne

  • Butik
    • AlleConvenienceIndretningEnergiNy teknologiØkonomi/investeringPersonaleledelseUddannelseSikring
      DagliBrugsen Vrinners Coop Danmark nyt kædekoncept

      Dagligvaresalget stiger mærkbart i sommerhusområder

      Danskerne har fuld fart på bestilling af feriehuse til sommerferien

      Rema 1000s eget mærke skaber loyale kunder

      Rema-topchef efter ejendomssalg: Etableringsaktiviteter fortsætter på fuldt tryk

      Restriktioner rammer dagligvarebutikker i centre benhårdt

  • Leverandører
    • AlleFoodserviceFoodexpoØkologiSortimentEvent

      Naturli’ indgår aftale med stor dagligvarekoncern

      Syv ud af ti ikke-økologiske frugter indeholder pesticidrester

      Arla vil fordoble netsalget inden 2025

      Stanleybet har lukket ned i Danmark

  • Forbrugere
    • AlleMadspildTrendsKundepaneletKultur
      DagliBrugsen Vrinners Coop Danmark nyt kædekoncept

      Dagligvaresalget stiger mærkbart i sommerhusområder

      Syv ud af ti ikke-økologiske frugter indeholder pesticidrester

      Danskerne har fuld fart på bestilling af feriehuse til sommerferien

      Restriktioner rammer dagligvarebutikker i centre benhårdt

  • Navne
    • Coop finder ny CFO i DLG

      Salling Group mister sin kommunikations- og CSR-direktør

      Maria Beck-Tange ny kædedirektør for Dagli’Brugsen

      Sine Dolberg forfremmes til HR-direktør i Lidl Danmark

      Købmænd og Salling Group i “krig” på Twitter

  • Politik
    • AlleGrænsehandelAfgifterKontrolPlanlovenKampagner

      Syv ud af ti ikke-økologiske frugter indeholder pesticidrester

      Nedlukning sender grænsehandel for milliarder i danske kasseapperater

      Restriktioner rammer dagligvarebutikker i centre benhårdt

      Udenrigsministeriet: Drop grænsehandlen

Hjem Forbrugere Trends Danskerne køber flere specialmagasiner
  • Forbrugere
  • Trends
  • Artikler
  • Leverandører

Danskerne køber flere specialmagasiner

De fleste store dag- og ugeblade oplever fortsat en tilbagegang i antallet af læsere

Af
Helle-Karin Helstrand
-
28. oktober, 2019
Danskerne køber flere specialmagasiner og ugeblade
Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Mens dagbladene og de store ugeblade mister læsere i øjeblikket, ser det anderledes for mindre nichemedier, der retter sig mod folk med specielle interesser.

Det viser spritnye tal fra analyseinstituttet Kantar Gallup.

Mange mindre magasiner med under 100.000 læsere går imod strømmen og oplever læserfremgang fra 2018 til 2019. Således kan mere end 65 pct. af disse magasiner mønstre enten status quo eller læserfremgang på helt op til 25 pct.

Sanne Gleerup har siden september 2015 været indehaver af Bladkiosken.dk, der er en onlineportal, hvor flere end 116 danske og internationale magasiner og blade er repræsenteret.

Hun oplever stor efterspørgsel på magasiner for folk med særinteresser.

– Det kan være alt fra mere gængse interesser som golf eller graviditet, men også de helt snævre nicher som La France om fransk madlavning eller African Business om afrikansk erhverv. Desuden får vi ofte henvendelser om bestemte magasiner, som er så snævre målgruppemæssigt, at de ikke er til at opstøve i Danmark, fortæller Sanne Gleerup.

Ifølge Kantar Gallup er nogle af de små magasiner med størst fremgang Aktiv Træning, Gastro og Magasinet Liv.

DEL
Facebook
Twitter
LinkedIn
Forrige artikelKøbmanden og mærkevarerne – et profitabelt partnerskab
Næste artikelEjendomsgigant bekræfter prisen på Coops “arvesølv”
Helle-Karin Helstrand
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.

Læs mere

E-Avis

Læs den seneste E-Avis her
Avisarkiv

Mest læste

  • Udenrigsministeriet: Drop grænsehandlenUdenrigsministeriet: Drop grænsehandlen
  • Tyske restriktioner undtager grænsehandlenTyske restriktioner undtager grænsehandlen
  • Nemlig.com bygger nyt distributionscenter ved AarhusNemlig.com bygger nyt distributionscenter ved Aarhus
  • Coop finder ny CFO i DLGCoop finder ny CFO i DLG
  • Rema-topchef efter ejendomssalg: Etableringsaktiviteter fortsætter på fuldt trykRema-topchef efter ejendomssalg: Etableringsaktiviteter fortsætter på fuldt tryk
  • Trods corona: Dagrofa sigter stadig efter overskud i årTrods corona: Dagrofa sigter stadig efter overskud i år
  • Salling Group mister sin kommunikations- og CSR-direktørSalling Group mister sin kommunikations- og CSR-direktør
  • Nu lukker Tyskland reelt for grænsehandelNu lukker Tyskland reelt for grænsehandel
  • Pressemøde: Nye afstandskrav i butikkernePressemøde: Nye afstandskrav i butikkerne
  • Minister inddrages i sag om salg af nonfood i BilkaMinister inddrages i sag om salg af nonfood i Bilka

Mere nyt

Danskerne har fuld fart på bestilling af feriehuse til sommerferien

Syv ud af ti ikke-økologiske frugter indeholder pesticidrester

Restriktioner rammer dagligvarebutikker i centre benhårdt

Arla vil fordoble netsalget inden 2025

Coop finder ny CFO i DLG

Lidl sender 1,5 mio. kr. til Danske Hospitalsklovne

Stanleybet har lukket ned i Danmark

Naturli’ indgår aftale med stor dagligvarekoncern

Store kæder som Maxi driver væksten i svenske ICA

ICA’s svenske omsætning nærmer sig 100 mia.

Rema 1000s eget mærke skaber loyale kunder

Rema-topchef efter ejendomssalg: Etableringsaktiviteter fortsætter på fuldt tryk

Dansk Handelsblad A/S
Fenrisvej 11
8230 Åbyhøj
Telefon +45 86 15 80 11
red@dhblad.dk
  • Om virksomheden
  • Medarbejdere
  • Udgivelser
  • Kontakt
  • E-avis
  • Video
  • Cookie- & privatlivspolitik
  • Handels- og abonnementsbetingelser
© 2015 - Dansk Handelsblad A/S
×

Log ind

Edit with Live CSS
Save
Write CSS OR LESS and hit save. CTRL + SPACE for auto-complete.