Danskerne er Europas mest optimistiske forbrugere

Undersøgelse fra Nielsen viser, at danskerne har et positivt syn på jobsituationen og den personlige økonomi.

Stigningen i forbrugertilliden har ikke affødt en markant vækst i detailsalget. Foto: Colourbox

Danskerne er de mest optimistiske forbrugere i Europa. Det fremgår af en ny global undersøgelse fra markedsanalysevirksomheden Nielsen.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelDansk Supermarked lancerer friskhakket plantefars
Næste artikelBrugsforening forfremmer uddeler til direktør
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.