Danske kunder giver Lidl overskud

Efter 10 år på det danske marked har tyske Lidl skabt en solid position og henter nu et overskud i på knap 100 mio. kr.

Adm. direktør i Lidl Danmark, Finn Tang, har fået den tyske kæde solidt placeret i dansk dagligvarehandel og gør nu klar til at udbygge kædens position. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

10 år, 100 butikker og en indtjening på lige under 100 mio. kr. Sådan ser regnestykket nogenlunde ud, når den nu afgående direktør for Lidl Danmark, Finn Tang, gør status over sin tid i kæden.

Finn Tang har været med hele vejen siden den tyske detailgigant, der er verdens tredje...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelDagligvarekunder er illoyale
Næste artikelCoop-offensiv presser mærkevarer
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.