Dansk Supermarked sigter mod ny vækst

Stifter Herman Sallings efternavn bliver igen navnet på landets største detailkoncern. Det vil blive brugt offensivt, siger topchef Per Bank Foto: Claus Sjödin/Dansk Supermarked

Dansk Supermarked har i en årrække måttet nøjes med en relativt beskeden vækst, men i et større interview i Berlingskes Business.dk lægger Dansk Supermarkeds adm. direktør Per Bank nu op til et gearskifte i de kommende år.

På længere sigt ser han ifølge mediet en markedsandel i Danmark, der kan vokse til op mod 40 pct.

I så fald overhaler Dansk Supermarked alt andet lige rivalen Coop Danmark og bliver markedsleder herhjemme.

– Vi kan godt komme op på 40 procent. Det hele er ikke fikset om tre år. Man skal
have en femårig horisont, for at man for alvor kan flytte noget, siger Per Bank til Business.dk.

De nye ambitioner bliver luftet i kølvandet på meddelelsen om, at Dansk Supermarkeds største ejer, Salling Fondene, køber medejeren A. P. Møller-Mærsk ud og bliver eneejer.

Handelen skulle falde helt på plads medio december.

 

 

DEL
Forrige artikelHver femte dansker vil shoppe Black Friday
Næste artikelUdlejning af sommerhuse nærmer sig endnu en rekord
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.