Dansk Supermarked satser på bedre image med nyt navn

Med navneskiftet til Salling Group vil det gamle Dansk Supermarked sælge blødere værdier og velgørenhed

Medarbejderne stod tæt i atriumgården hos Dansk Supermarkeds hovedsæde i Aarhus, da – nu Salling Groups – adm. direktør, Per Bank onsdag præsenterede detailkæmpens nye navn.

– Det gode ved navnet er, at det falder helt naturligt. Og sådan bør det jo være, siger Per Bank i et kort interview med Dansk Handelsblad.

Navneskiftet repræsenterer, at Salling Fondene igen er eneejer af virksomheden, og ved lanceringen blev der både lagt vægt på det historiske aftryk fra henholdsvis stifteren, Ferdinand Salling og Salling Groups fremtidige fokus.

Bl.a. håber Per Bank, at det nye navn med de gamle rødder vil gøre op med Dansk Supermarkeds image som bundlinjefikseret på bekostning af bløde værdier og almennyttige tiltag.

– Jeg ved ikke, hvordan I har det, men det er ikke sådan, jeg kender og ser os, lyder det fra Per Bank i videoklippet, som kan ses øverst.

Læs også: Nyt navn baner vej for detailgigants hamskifte og Dansk Supermarked får nyt navn