Dansk Supermarked kritiseres for falsk markedsføring

Royal Unibrew 18.01.2018-24.01.2018

Dansk Supermarked vil fra den 2. januar sælge friskhakket plantefars i Netto, Føtex og Bilka. Brancheorganisationen FødevareDanmark kritiserer nu Dansk Supermarked for at vildlede forbrugerne, når koncernen promoverer det nye produkt som vegansk kød.

FødevareDanmark mener, at det er forkert, når den nye plantefars på Bilkas hjemmeside placeres under kød og fisk.

- Der er simpelthen tale om misbrug af ordet kød i denne sammenhæng. Sagen er jo, at det netop ikke er kød, men derimod hvede, soja, rødbede og alt muligt meget andet, så når man bruger ordet kød, slår man sig op på at sælge noget, som det slet ikke er, siger direktør og formand for SMV Fødevare, Kaspar Jakobsen, i en pressemeddelelse.

Resten af artiklen
er kun for vores abonnenter.

Bliv abonnent

DEL
Forrige artikelNy lov fjerner gebyr på betalingskort
Næste artikelIntervare leverer fremgang i overskud
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.