Dansk Supermarked indfører sporbarhed på tun

Som en del af koncernens CSR-politik kan kunderne via nettet finde ud af, hvilken fisker der har fanget tunen i Dansk Supermarkeds egne mærker

Foto: Dansk Supermarked

Dansk Supermarked har i en årrække samarbejdet med WWF Verdensnaturfonden på at øge andelen af fisk fra bæredygtigt fisker i butikkerne. Og nu kan kunderne i koncernens kæder Bilka, Føtex og Netto via en digital platform finde ud af, hvordan tunen er fanget, hvem der har fanget den og hvor.

Det fortæller Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.

– At vi kan koble en digital platform, som vores kunder kan benytte, direkte til en stribe konkrete oplysninger hos vores leverandører af tun er en interessant løsning – og et led i vores ambition om at øge gennemsigtigheden og informationsniveauet om vores varer til kunderne, siger ansvarlighedsdirektør i Dansk Supermarked Group, Jonas Schrøder.

Sporbarhedssystemet gælder for Levevis, Vores, Lighthouse, Natuna og Princip.

Sporingen foregår her, hvor det man som test kan forsøge med Levevis-dåsetun: L17/02948