Dansk Supermarked henter ny digital direktør

Claus H. Andersen tiltræder jobbet som ny Head of Digital i Dansk Supermarked Group og afløser Toke Lund, der stopper af personlige årsager

Claus H. Andersen. Foto: Dansk Supermarked Group

Claus H. Andersen tiltræder stillingen som Head of Digital i Dansk Supermarked Group 1. december og afløser dermed Toke Lund, der af personlige årsager har valgt at forlade virksomheden.

Claus H. Andersen kommer til Dansk Supermarked Group med knap 20 års ledelseserfaring inden for digitale medier og digital kundekontakt, hvor han særligt har udmærket sig ved at lede den digital transformation for flere større danske virksomheder.

Den kommende opgave for Claus H. Andersen bliver at accelerere den digitale del af forretningen, der er udpeget som ét af fire kerneområder i Dansk Supermarked Groups strategi frem mod 2022. Herunder at booste de digitale services for Dansk Supermarked Groups ni millioner ugentlige kunder.

Stort digitalt potentiale
Med udpegelsen af Claus H. Andersen er Kenneth Nielsen, Executive VP E-Commerce & Digital i Dansk Supermarked Group, ikke i tvivl om, at virksomheden har sikret sig en særdeles stærk profil til posten.

- De digitale platforme er blevet et centralt forretningsområde for os, og vi skal have kunderne med hele vejen. Claus kommer med en stærk digital forståelse, mange års ledererfaring og stærke referencer fra sine tidligere arbejdspladser, som han kan bruge til at fortsætte arbejdet og give den digitale indsprøjtning, der skal til for at imødekomme vores kunder, siger Kenneth Nielsen.

Senest kommer Claus H. Andersen fra en stilling som koncern forretningsdirektør hos Nordjyske Medier, og før det har han blandt andet været bladdirektør på Morgenavisen Jyllands Posten og CEO for DBA/Ebay.