Dansk Supermarked går til angreb mod Amazon

Detailkoncernen vil samle danske webbutikker på Wupti.com

Foto: Dansk Supermarked

Dansk Supermarked inviterer nu alle danske online-butikker til at sælge varer fra koncernens webshop, wupti.com.

Målet er i følge en pressemeddelelse fra Dansk Supermarked at blive markedsledende i kamp mod udenlandske E-commerce-giganter som Amazon.

De første .dk-butikker er allerede ombord, og nu tager det for alvor fart med at koble danske web-butikker på, skriver Dansk Supermarked.

– Vi vil skabe en dansk markedsplads, hvor alle danske online-butikker i fælles flok kan komme meget bredt ud til en langt større gruppe af potentielle kunder. Det er et ambitiøs og aggressivt træk, der skal forhindre, at e-handel fortsætter med at flyde over grænsen og lukker ned for danske webshops, fortæller Kenneth Nielsen, koncerndirektør i Dansk Supermarked Group, der ejer wupti.com.

Wupti.com fortsætter med at sælge egne varer. Webshoppen er i dag blandt de 10 mest besøgte danske online-butikker, og med lanceringen får sælgere adgang til Wupti.coms mange besøgende.

DEL
Forrige artikelStore forskelle på åbningstider i discountkæder
Næste artikelHver tredje tager fejl af holdbarhedsdatoer
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.