Dansk detail går glip af vækst eventyr

Lande som Kina og Rusland, der tidligere primært var kendt som leverandører, vil i de kommende år ændre rolle til også at være vækstmarkeder med en blomstrende middelklasse. Derfor skal den danske detailbranche sørge for at hægte sig på, inden de nye økonomier for alvor stikker af, og det først bliver rigtig svært at komme ind på markedet. Det siger Mie Stryg-Madsen fra Deloitte. På trods af at der aldrig har været flere danskejede butikker i udlandet end nu, tænker de danske butikker mest i nærområdet, altså EU, når der skal udvides. Og det giver god mening, siger Henning Bahr, direktør i Retail Institute Scandinavia, der har spurgt 16 danske butikskæder, hvilke markeder de satser på. Modsat Mie Stryg-Madsen ser han god fornuft i at holde sig til de kendte markeder, hvor man kender reglerne.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis