Dansk dagligvarehandel er afventende

Detailhandelsekspert ser på, hvem Amazon kan tænkes at ville samarbejde med i Danmark

Hvis jeg var Amazon, ville jeg kigge nøje på den mulighed at få en form for partnerskab med Dansk Supermarked, lyder vurderingen fra Henning Bahr. Foto: Claus Sjødin

Onlinegiganten Amazon står højt på dagsordenen i den europæiske dagligvarebranche. Med ét slag rykkede Amazon sidste år fra at være en interessant fornyer af salg af bøger, musik og andre specialvarer online til at være en spiller, de europæiske dagligvarekæder skal tage meget alvorligt.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelDanske muligheder for fødevarevækst
Næste artikelSverige gør sig klar til Amazon
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.