Dansk Cater udgiver madmagasin

"Blus" skal give inspiration til kunder i foodservicebranchen, der ændrer sig hurtigere end nogensinde før.

Dansk Cater udgiver et nye foodservicemagasin "Blus".

Det er ikke kun forbrugerne, som interesserer sig for at læse om mad. Det samme gør professionelle branchefolk, og de har nu fået en ny kilde til inspiration og viden om gode råvarer til køkkenet.

Foodservicegrossisten Dansk Cater har udgivet første nummer af det nye foodservicemagasin “Blus”. Her kan folk i foodservicebranchen finde artikler om trends og inspiration.

Marketingchef i Dansk Cater, Claus Beck Christensen, skriver, at foodservicebranchen ændrer sig hurtigere end nogensinde før ligesom andre dele af fødevaremarkedet.

Slutkunderne stiller stadig større krav til det, de putter i munden, og det udfordrer de danske køkkener og spisesteder på deres opfindsomhed.

Første nummer af “Blus” handler om kød. Hos Dansk Cater er man naturligvis opmærksom på trenden med at spise mindre kød.

“Selv hvis tendensen med at spise mindre kød (og mere grønt, tang eller insekter) for alvor får fat, så vil det måske i højere grad sætte fokus på oplevelsen, når der så endelig spises kød. Hvis man skal spise mindre kød, så bør det kød, man trods alt spiser, være i topklasse,” skriver Claus Beck Christensen.

DEL
Forrige artikelForbrugertilliden holder højt niveau
Næste artikelSyv øko-produkter kåret på Foodexpo
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.