Dagrofas kunder vælger fritgående grise

Meny-kæden oplever øget salg af Frilandsgris. Foto: Dagrofa

Kunderne i Dagrofa går mere og mere op i dyrevelfærd. I hvert fald er efterspørgslen på kød med god dyrevelfærd stigende. Det ses især i Meny-kæden, hvor salget af Frilandsgris i 2015 er steget med syv procent.

– Vi ser en tendens til, at forbrugerne bliver mere bevidste om...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelMindre fald i forbrugertillid
Næste artikelØkologi får egen hal på Foodexpo
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.