Dagrofa sender 1,5 mio. til danske landmænd

Kædens 'Vælg Dansk'-kampagne har fået opbakning fra kunderne

Dagrofas Vælg Dansk-kampagne resulterer i mere end 1,5 mio. kroner til de danske producenter. Foto: Dagrofa

Siden september 2015 har Dagrofa sendt 50 øre til producenterne, hver gang kunderne i Meny, Kiwi, Spar og Min Købmand har købt et af de godt 40 ‘Du Køber, Vi Gi’r’-mærkede produkter fra kædens ‘Vælg Dansk’-kampagne.

Det er nu blevet til mere end 1,5 mio kroner til de danske producenter.

– Vi har ønsket at sende et tydeligt signal om, at vi bakker op om de danske producenter ved at sende penge tilbage til dem, når produkter er blevet solgt. Vi håbede på at kunne sende cirka 1,5 millioner kroner tilbage, og nu hvor vi har gjort kampagnen op, kan vi konkludere, at vi er kommet i mål. Så vi kan se tilbage på en god kampagne, som forbrugerne har bakket op om, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa, og fortsætter:

– Vi ved godt, at vi ikke redder det danske landbrug med vores bidrag, men vi har med kampagnen sat fokus på de gode danske varer, vi sælger i vores butikker.

Prisen på ‘Vælg Dansk’-varerne har været uændret for forbrugerne, da tilbagebetalingen udelukkende er finansieret af Dagrofa.

DEL
Forrige artikelAldi lancerer dyrevenlig indkøbspolitik
Næste artikelFakta ombygger butik nummer 100
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.