Dagrofa får nyt logo

Den visuelle fornyelse skal afspejle koncernens arbejde for ét samlet Dagrofa.

Foto: Dagrofa

 

Et samlet Dagrofa får nu et nyt visuelt udtryk, skriver dagligvarekoncernen i en pressemeddelelse.

Det sker, når dagligvarekoncernen i dag lancerer sit nye logo, der repræsenterer et enkelt og tidsløst design, og som med sin organiske form sender et klart signal om en fødevarevirksomhed i fremdrift og udvikling.

– Det nye logo er vores måde rent grafisk at udtrykke den forandring, der har præget Dagrofa de seneste år. Med logo-skiftet kommunikerer vi, at Dagrofa er en moderne og innovativ detailvirksomhed, og implementeringen af logoet afspejler vores strategi med at skabe ét samlet Dagrofa i vækst og udvikling, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

Dagrofas nye logo erstatter Dagrofas nuværende logo og eksisterende logoer for Dagrofas købmandshus og SuperGros.

Dagrofa Logistik får et nyt logo som selvstændigt kendetegn udelukkende ud mod de eksterne kunder. Dagrofas dagligvarekæder Meny, Kiwi, Spar, Min Købmand og Let-Køb fortsætter med deres eksisterende kædelogoer.

– Dagrofas nye logo er mere enkelt, men samtidig moderne og tidsløst i sit design. Vi har valgt at bevare den velkendte røde farve i en lidt varmere tone. Og så har vi fået udviklet vores egen skrifttype, der har en organisk form, som udtrykker, at vi er en fødevarevirksomhed. Med G’ets facon i Dagrofa afspejler vi, at vi er en virksomhed på vej frem – at vi er dynamiske, og at der er fart over feltet, siger Per Thau.