Dagligvareselskaber forbedrer bundlinjen

Størstedelen af dagligvareaktørernes forbedrede bundlinje i 2017 på 673 mio. kr. stammer fra frasalg og ændret regnskabspraksis

Arkivfoto: Claus Sjödin

Ser man isoleret på bundlinjen, blev 2017 et væsentligt bedre år for dagligvarevirksomhederne end 2016. I alt formåede selskaberne at hæve årets overskud til samlet lige over 1,56 mia. kr. mod mere beskedne 891 mio. kr. forrige år.

Fremgangen på 75 pct. på bundlinjen skyldes nu langt...

DEL
Forrige artikel2019 – kartoflens år i Danmark
Næste artikelMars nærmer sig tidligere omsætning
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.