Dagligvaresalget har det sværest i Danmark

De tre øvrige nordiske lande oplever højere vækst og lavere madinflation

Svenskerne øger deres forbrug af dagligvarer mest i Norden. Foto: Coop Sverige

Det er sjovere at sælge dagligvarer i det øvrige Norden, end det er her i landet. Når danske dagligvarekæder og -koncerner – beklager sig over et svært marked, har de fuldstændig ret.

Ifølge en ny sammenstilling fra brancheorganisationen Svensk Dagligvaruhandel udvikler branchen sig bedre...

DEL
Forrige artikelUnge ledere jagter højere løn
Næste artikelKæderne trykker færre tilbudsaviser
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.