Dagligvaresalget har det sværest i Danmark

De tre øvrige nordiske lande oplever højere vækst og lavere madinflation

Svenskerne øger deres forbrug af dagligvarer mest i Norden. Foto: Coop Sverige

Det er sjovere at sælge dagligvarer i det øvrige Norden, end det er her i landet. Når danske dagligvarekæder og -koncerner - beklager sig over et svært marked, har de fuldstændig ret.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelUnge ledere jagter højere løn
Næste artikelKæderne trykker færre tilbudsaviser
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.