Dagligvareleverandører vil sælge over nettet

Dagligvareleverandørerne i DLF mener, at forbrugerne har krav på
et bredt og innovativt vareudbud. Derfor er brancheorganisationen i
fuld gang med at undersøge muligheden for etablering af en
e-markedsplads, hvor leverandørerne får frit spil til at lancere
deres produkter og selv afgør pris, sortiment og kampagner.

Efter i flere år at have fulgt udviklingen inden for e-handel på
tætteste hold, mener DLF, at markedet nu er ved at være modent til
nytænkning inden for dagligvarehandlen.

- En ting er, at e-handel generelt er stigende, og at
forbrugerne efterhånden er vant til at handle online, en anden er,
at vi oplever, at tilgangen til markedet bliver vanskeligere og
vanskeligere for leverandørerne - både fordi discountbutikkerne,
som udkonkurrerer supermarkederne, har et begrænset varesortiment,
og fordi omkostninger i form af listing fee og
markedsføringstilskud gør det vanskeligt at bringe nye innovative
produkter til markedet, siger direktør i DLF, Niels Jensen.

Resten af artiklen
er kun for vores abonnenter.

Bliv abonnent