Coops tilbudsaviser vender tilbage til FK Distribution

Adm. direktør Mads Dahl Andersen, FK Distribution, glæder sig over kundetilgangen og udsigten til et stærkt forbedret resultat i 2018. Arkivfoto: John Ehbrecht

Dagligvarekæmpen Coop Danmark ville helst slippe af med de trykte ugentlige tilbudsaviser, men for mange kunder vil ikke undvære dem.

Derfor skifter Coop fra årsskiftet distributionen af knap 1200 butikkers tilbudsaviser fra Postnord til FK Distribution, som tegner til at blive stort set alene om det marked, når posten fra nytår opgiver at omdele på bestemte ugedage.

Ifølge en fondsbørsmeddelelse fra FK Distributions ejer, North Media, gælder en ny aftale mellem parterne for 2018 og 2019.

- Vi er glade for den tillid, som Coop og vores andre nye kunder har vist os den seneste tid. Vi er i fuld gang med at udvide og omstille produktionsapparatet for at kunne håndtere de nye kunder og ser frem til et godt samarbejde med dem i det nye år, siger Mads Dahl Andersen, adm. direktør i FK Distribution.

Coop skiftede fra 2016 væk fra FK til Postnord, bl.a. i utilfredshed med, at FK ikke delte oplysningerne om, hvem der modtog Coops tilbudsaviser i de skræddersyede reklamepakker i FKs ordning, NejTak+.

Den gang sagde Kenneth Melchior, daværende kommerciel chef i Coop Danmark, til Dansk Handelsblad:

– Vi vil gerne have den direkte kommunikation med forbrugeren selv, så der ikke er et mellemled imellem.

DEL
Forrige artikelCoop Logistik forbedrer lønsomheden med 80 mio. kr.
Næste artikelButikschefen er blevet købmand
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.