Coops analysechef: Convenience-behovet ændrer sig fra ét gadehjørne til et andet

Vurderingen af, hvilke færdigretter en butik skal have - og hvornår, er betydelig mere kompleks end at skelne mellem land og by

Conveniencevarer vinder større og større indpas blandt danske forbrugere. Arkivfoto: John Ehbrecht

På landet vil kunderne have boller i karry og andre mormorretter, mens de i hovedstaden vil have perlebyg med rejer, rucola og sesam.

Så enkelt kan det gøres, når man som butiksdrivende skal have fat i det stigende antal kunder, der ikke selv laver mad.

Eller kan det?

– Nej, tværtimod,...

DEL
Forrige artikelNets er kommet i bagmandspolitiets klør
Næste artikelSlushice og kaffe for millioner i Spar
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.