Coop vil via global kampagne øge fokus på arbejdsmiljøet

Coop har tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning

Foto: Coop

Coop blander sig med andre store, danske virksomheder som Novo Nordisk og Lego, når dagligvarekoncernen går med i den globale arbejdsmiljøkampagne Vision Zero, hvis mål er at forebygge nedslidning og ulykker.

– Vi er allerede langt på rejsen med at skabe et en god sikkerhedskultur og et forebyggende arbejdsmiljøarbejde. Men vi kan blive endnu bedre, og jeg tror på, at en opbakning til en internationale kampagne som Vision Zero kan være med til at skærpe Coops strategiske fokus på et forebyggende arbejdsmiljø i de kommende år, siger Coops arbejdsmiljøchef Thomas Hermann.

Deltagelse i kampagnen indebærer fokus på:

  • Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele organisationen.
  • Evnen til at kontrollere risici
  • Klare mål
  • Arbejdsmiljøorganisation
  • Maskinsikkerhed
  • Udvikle kompetencer
  • Investere i mennesker