Coop trækker nyt våben i priskamp  

I en ny bon-annonce slår Coop på, at miljø, bæredygtighed og dyrevelfærd kan gå hånd i hånd med konkurrencedygtige priser 

Coop, der tæller kæderne Kvickly, SuperBrugsen, Dagli'Brugsen, Fakta og Irma, er blevet meldt til Fødevarestyrelsen for vildledende markedsføring i ny kyllingekampagne. Illustration: Ulrik Samsøe Figen

I de senere uvildige prissammenligninger mellem dagligvarekæderne i Søndagsavisen har Coops kæder været de dyreste. Således viste et pristjek i starten af året, at SuperBrugsen og Kvickly var 9 kr. dyrere end Føtex på 26 udvalgte lavprisvarer.

Og i den seneste prissammenligning af 34...

DEL
Forrige artikelDanskerne kommer let til kød
Næste artikelDansk Supermarked får nyt navn
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.