Coop spår op mod 40 pct. til egne mærker

Store kæder venter fortsat vækst i deres private label-varer. Det kan flytte milliardsalg

Arkivfoto: Mikael Hjuler

I dag er det godt og vel hver fjerde omsætningskrone i supermarkederne, der går til varer i kædernes egne mærker – 26,6 pct. for at være nøjagtig.

Men om nogle år kan det være steget til hver tredje krone – eller måske endda endnu mere.

Jesper Frederiksen, som er leder af brand...

DEL
Forrige artikel6 ud af 10 netbutikker har oplevet svindel – alene i 2017
Næste artikelNy kampagne skal styrke mærkevarer
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.