Coop skal redefinere forretningen

Coop tror ikke på vækst via traditionel dagligvarehandel. Derfor vil koncernen have øget fokus på at erobre markedsandele via det voksende ”share of stomach”-marked

Coops transformation fra en rendyrket dagligvareaktør til at tilbyde mere varm mad og færdigretter er både en spændende og svær rejse, erkender adm. direktør Peter Høgsted. Foto: Ulrik Samsøe Figen

Coops adm. direktør Peter Høgsted har over den senere tid mødt et hidtil uset hårdt angreb fra de tre kædeforeninger, der repræsenterer henholdsvis de selvstændige Lokal- og Dagli'Brugser, de selvstændige SuperBrugser samt de selvstændige Kvickly- varehuse.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelLeverandør anklages for magtmisbrug
Næste artikelCoops topchef lover større overskud i år
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.