Coop skal redefinere forretningen

Coop tror ikke på vækst via traditionel dagligvarehandel. Derfor vil koncernen have øget fokus på at erobre markedsandele via det voksende ”share of stomach”-marked

Coops transformation fra en rendyrket dagligvareaktør til at tilbyde mere varm mad og færdigretter er både en spændende og svær rejse, erkender adm. direktør Peter Høgsted. Foto: Ulrik Samsøe Figen
Royal Unibrew 18.01.2018-24.01.2018

Coops adm. direktør Peter Høgsted har over den senere tid mødt et hidtil uset hårdt angreb fra de tre kædeforeninger, der repræsenterer henholdsvis de selvstændige Lokal- og Dagli'Brugser, de selvstændige SuperBrugser samt de selvstændige Kvickly- varehuse.

Kritikken har udadtil især gået på, at Coop som samlet koncern tjener alt for lidt.

Men trods angrebet, der kulminerede med, at kædeforeningerne skrev et brev til bestyrelsesformand Lasse Bolander, hvor de krævede Peter Høgsteds afgang, har det ikke fået Coops direktion og bestyrelse til at ændre den retning, der kommer til at præge Danmarks største dagligvarekoncern de kommende år.

Resten af artiklen
er kun for vores abonnenter.

Bliv abonnent

DEL
Forrige artikelLeverandør anklages for magtmisbrug
Næste artikelCoops topchef lover større overskud i år
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.