Coop samler al markedsføring i én afdeling

Marketingfunktionerne samles i én afdeling under ledelse af marketingdirektør Pia Niemann. Samlingen er en del af strategien "Et Coop"

Marketingdirektør i Coop, Pia Niemann. Foto: COOP

Coop tager nu endnu et rationaliseringsskridt og samler marketingfunktionerne for brugskæderne, Kvickly og Fakta i én afdeling.

Afdelingen skal ledes af marketingdirektør Pia Niemann.

Hun kom til Coop i 2015 som brand manager, og i september 2016 blev hun marketingdirektør for Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen.

Coop har de seneste år knyttet kæderne tættere og tættere til hinanden – bl.a. med det formål at spare penge. Eksempelvis når der købes inventar til butikkerne i de enkelte kæder.

Op til det netop overståede kampvalg til formandsposten til Coops bestyrelse efterspurgte baglandet i den grad besparelser.

Det er endnu ikke lykkedes Dansk Handelsblad at få at vide, hvor stor besparelse det giver at sammenlægge hele marketingsfuntionen, og hvor mange jobs den koster.

Den nye marketingafdeling skal ifølge Coop også “understøtte den taktiske markedsføring af Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen og Fakta samt markedsføringen af Coops egne brands og udviklingen af Coop som masterbrand”.

Topchef Peter Høgsted har tidligere luftet, at alle kæder skulle lægges sammen med et fælles navn – det har dog mødt en vis modstand – og er senere blevet afvist som en mulighed.