Coop vil sælge morgenmad og frokost

Coop vil nå flere af de forbrugere, der spiser ude. Det skal ske med en udvidelse af koncernens conveniencekoncept

Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

Knap to år efter, at Coop lancerede sit conveniencekoncept, C-måltidsmarked, skal konceptet udvides fra middagsretter til også at dække forbrugernes behov om morgenen og ved frokosttid.

- Vi vil gerne kunne tilbyde kunderne noget til et hvert måltid, for forbrugerne efterspørger tid, og løser vi ikke det for dem, får de løst det med take away andre steder fra eller i cafeer og på restauranter. Vores middagssalater er lige store nok til en frokost, derfor lancerer vi midt i januar både frokost og morgenmad som en udvidelse af C-måltidsmarkedet, siger formatdirektør i SuperBrugsen, Mikkel Karlsson.

Siden lanceringen i januar 2015 er sortimentet inden for det eksisterende koncept udvidet til flere retter, og ifølge Mikkel Karlsson går salget rigtigt godt.

Resten af artiklen
er kun for vores abonnenter.

Bliv abonnent

DEL
Forrige artikelDet vidste du ikke om Black Friday
Næste artikelSuperBrugs-direktør varsler ekspansion
Helle-Karin Helstrand

Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade.
Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.