Coop oplever gennembrud på medlemsapp

Omkring en halv million af Coops medlemmer benytter nu appen, der snart kan blive alternativ til tilbudsavisen

Coop oplevede i december en tilvækst i aktive brugere på  medlemsappen på omkring 70.000, og det betyder, at der nu er en halv mio. medlemmer, der aktivt benytter appen.

Det fortæller Coop i en pressemeddelelse.

Det giver dagligvarekoncernen nye muligheder for at kommunikere tilbud ud til sine medlemmer, hvilket kan betyde, at appen snart kommer til at afløse den trykte tilbudsavis.

– App’en giver os en unik mulighed for at møde vores medlemmer med målrettet kommunikation og personlige tilbud på en enhed, deres telefon, som de medbringer overalt, siger direktør for digitale kanaler og medlemsprogrammet i Coop, Anders Mittag.

Årsagen til tilvæksten i december er ifølge Coop, at der hver dag i december var nye tilbud til dem, der havde hentet appen. Men også muligheden for at spille julekalenderspil og få gaver tiltrak medlemmer.

Mere end 1 million julekalender-skrab blev der spillet i december måned, og der blev solgt medlemstilbud for et stort to-cifret millionbeløb.

– Med den udvikling vi oplever nu, forventer vi, at appen inden for en overskuelig fremtid bliver et reelt alternativ til den trykte tilbudsavis, siger Anders Mittag.