Coop og naturfredningsforening lancerer Øktober

Coop vil sammen med Danmarks Naturfredningsforening sætte ekstra fokus på økologien i næste måned

Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

Danmarks Naturfredningsforening og Coop sætter i hele oktober ekstra fokus på økologi og døber kampagnen Øktober.

Der skal færre pesticider i vores mad, mener et flertal af de danske forbrugere ifølge en undersøgelse, som Coop analyse har foretaget.

Formålet med kampagnen er derfor ifølge en pressemeddelelse fra Coop at få flere økologiske varer, der er uden pesticider, på hylderne og øge den økologiske produktion.

For at inspirere danskerne til at købe mere økologi har Danmarks Naturfredningsforening allieret sig med tre kendte kvinder: Sanger og konferencier Annette Heick, den tidligere topsvømmer Lotte Friis og håndboldspiller Ann Grethe Nørgaard. De har hver især sat et mål for, hvor meget økologi de vil købe i løbet af Øktober.

Danskerne kan melde sig på hold med den kendte, hvis øko-mål passer bedst med deres eget. Så er de med i konkurrencen om tre gange en måneds forbrug af økologi.

De kendte kvinder dyster samtidig om, hvem der får flest medspillere på deres øko-hold.