Coop lancerer nyt loyalitetstilbud

Medlemmer af Coop kan både låne og sætte penge ind på Coop-app'en

Coops medlemsapp.

Nu forsøger Coop at knytte sine medlemmer endnu tættere til koncernens kæder – og samtidig at gøre op med den igangværende priskrig.

Det sker med tilbuddet om at låne penge via koncernens medlemsapp. Penge, der selvfølgelig skal bruges i kædens butikker.

– Tanken er at belønne de loyale kunder i form af en håndterbar rabat, så det ikke er de hårde tilbudsjægere, der køber de fire billigste produkter og derefter går igen, der får fordelene, siger koncerndirektør i Coop, Jan Madsen, til Berlingske.

Kunderne kan også sætte penge ind på kontoen, der hedder MAD+ – gør kunden det, giver Coop renter.

MAD+ kommer lige efter, at Dansk Supermarked aktiverede årets første priskrig med prissammenligningen i annoncer i de landsdækkende aviser – og netsupermarkedet Nemlig.com svarede igen med en tilsvarende prissammenligning.

Føtex vil tæske konkurrenter med prissammenligning

Coop vil med MAD+ gøre op med den konstante tilbudsjagt.

– Hvis vi hele tiden udelukkende skal kæmpe om, hvem der har det billigste produkt i tilbudsavisen, så bliver det hurtigt et ræs mod bunden, uden at det nødvendigvis er det, kunderne er interesseret i, siger Jan Madsen, der er koncerndirektør i Coop.

(orginalartikel)

Netsupermarked går ind i priskrigen

DEL
Forrige artikelUdsolgte varer kan give store tab
Næste artikelFøtex kårer kædens bedste varehuse
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.