Coop-kæder vil lancere bestil og hent

Coops netkunder skal kunne hente deres dagligvarer i Kvickly-varehusene.

De Coop-ejede butikkerskal også plukke varer til kunderne.

Forbrugere i stort set hele landet har i flere år via nettet kunne bestille dagligvarer fra en selvstændig Coop-butik. Nu arbejder Coop på, at også Coop-ejede butikker skal plukke varer til kunderne. Det skal fungere som en bestil og hent-ordning, og kunderne skal bestille varerne på Coop.dk Mad, der i dag leverer varer fra Coops lagre og ud til kundernes bopæl.

– Vi arbejder på – bl.a. i Kvickly – at kunderne på nettet kan bestille dagligvarer, der skal plukkes i det enkelte varehus, hvor kunderne så kan hente dem, siger kædedirektør Allan Kristoffersen.

Han vil ikke uddybe konceptet nærmere.

– Det bliver formentlig ikke i år, men vi arbejder på det, siger han.

Cirka 20 SuperBrugser tilbyder i dag via Egebjerg Købmandsgård, at kunderne kan bestille varer på nettet og hente dem i en butik. Via Osuma kan forbrugerne bestille varer, der plukkes i 16 selvstændige Coop-butikker. Osuma afprøver i øjeblikket også en bestil og hent-ordning i Kvickly i Ry og i SuperBrugsen i Vinderup.

Derudover er der Coop-butikker, der tilbyder samme ordning lokalt.

I efteråret lancerede Dansk Supermarked en test af Bilka To Go i to varehuse. Her gælder det ligeledes, at kunderne bestiller på nettet og henter i butikken.

DEL
Forrige artikelSolidt resultat i jysk lavpriskæde
Næste artikelBananplantager mister bæredygtighedsmærke
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.