Coop indleder anden bølge af prisnedsættelser

Knap 600 varer er nu en del af lavpris-programmet i Coops største brugs-kæder. Tre ud af fire varer er blevet billigere

De nye priser har fået mærket Fast lav pris. Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

Coop er i nu i gang med anden bølge af “fastlavpris”-programmet, der skal omfatte flere end 1000 varer i koncernens største butikker – altså Kvickly og SuperBrugsen.

Med anden bølge er de to kæder nået cirka halvvejs, når SuperBrugsen og Kvickly lægger 241 varer oveni de 324 varer, der allerede var med i programmet.

Af de i alt 565 varer er prisen sat ned på 446 varer, svarende til godt tre ud af fire varer.

I Dagli’Brugsen er der tilføjet 226 varer til de 220 varer fra første bølge. I alt er 302 ud af 446 varer sat ned. Det svarer til 68 pct.

Et pænt tocifret millionbeløb

De varer, der ikke er sat ned, er ifølge informationsdirektør i Coop Jens Juul Nielsen i høj grad X-tra-varer – altså fra Coops discountserie.

Programmet skal erstatte en del af kæderne tilbud og samtidig styrke koncernens prisimage.

Jens Juul Nielsen har tidligere sagt til Dansk Handelsblad, at investeringen i prisnedsættelserne skal tjenes ind med større salg. Han siger dog til MetroXpress, at “Samlet set koster prisfaldene os et pænt tocifret millionbeløb”.

Prisfaldene ligger på mellem nogle få procent og op til cirka 20 pct., og der vil komme mindst en bølge mere af prisnedsættelser.

Prisen på hver fjerde af Coops lavprisvarer er uændret

DEL
Forrige artikelItaliensk fødevaremekka lukker i København
Næste artikelCoop Sverige søger vækst efter mini-overskud
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.