Coop drosler ned på tilbuddene

I det seneste kvartal har koncernens kæder sendt markant færre tilbudssider ud til sine kunder

Foto: Ulrik Samsøe Figen

Coop har skruet ned for blusset i tilbudsaviserne, når man sammenligner med sidste år. Koncernen har således i årets første 39 uger sendt 10 pct. færre tilbudssider ud til kunderne, viser tal, som Tilbudsdata har trukket til Dansk Handelsblad.

Faldet skyldes ikke mindst et markant dyk det seneste kvartal. Således er antallet af sider i tilbudsaviserne faldet med 28 pct. i ugerne 14-26. I andet kvartal kom der knap 11 pct. færre sider, mens der skete en stigning i første kvartal.

Mængden af markedsførte varer i tilbudsaviserne fra kæderne Kvickly, Dagli’Brugsen, SuperBrugsen og Fakta er faldet tilsvarende, mens antallet af tilbud er status quo i Irma. I de fire førstnævnte kæder er der sket et fald i antallet af markedsførte varer på mellem 8 og 19 pct. SuperBrugsen og Kvickly, der traditionelt sælger flere nonfood-varer end søsterkæderne, har også skåret ned på markedsføringen af nonfood- varer.

Resten af artiklen
er kun for vores abonnenter.

Bliv abonnent

DEL
Forrige artikelFrikommune til små fødevareproducenter
Næste artikelButikker skal stoppe salg af tobak til unge
Helle-Karin Helstrand

Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade.
Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.