Coop dropper planlagte økoannoncer

Coop har valgt at spare en række planlagte annoncer, som var led i den stærkt kritiserede økokampagne "Øktober"

Forsiden af det seneste Samvirke: Foto: Kenn Hermann/Samvirke

Coop har besluttet sig for at trække en række planlagte annoncer tilbage, der skulle have kørt i medierne i denne uge, skriver Berlingske Business.

Annoncerne var en del af Coops markedsføring af "Økotober", som dagligvarevirksomheden har lanceret i samarbejde med Danmarks Naturfredsforening for at få flere danske forbrugere til at vælge det økologiske alternativ til konventionelle fødevarer.

Økokampagnen har mødt voldsom kritik fra såvel landsbrugsorganisationer, forbrugere og internt blandt Coop-butikker.

Coops informationsdirektør Jens Juul Nielsen oplyser dog, at annoncetilbagetrækningen ene og alene er en ren spareøvelse.

"Vi havde planlagt annoncering af Øktober-kampagnen igen i denne uge, men har valgt at spare den væk, da kampagnen allerede har fået langt mere eksponering end forventet", skriver han i en mail til Berlingske.