Coop bider fra sig i kampen om markedets førertrøje

Dansk Supermarked - snart Salling Group - er på sikker kurs mod at blive Danmarks største dagligvareaktør. Men Coop har ikke helt sluppet føringen

Coop Danmarks adm. direktør Peter Høgsted erkender, at Coop må aflevere førertrøjen som markedsleder i Danmark. Et stort antal butikslukninger koster omsætning. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Kampen om positionen som landets største dagligvarekoncern er endnu ikke klart afgjort til fordel for Dansk Supermarked.

Selv om Coop Danmark har lukket et pænt tocifret antal butikker i år, og flere lukninger er på vej i juni, har det endnu ikke nået at afspejle sig i nyere markedstal fra...

DEL
Forrige artikelCoop rydder op i butiksnettet
Næste artikelPolitisk uenighed om udbudsloven
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.