Coop bider fra sig i kampen om markedets førertrøje

Dansk Supermarked - snart Salling Group - er på sikker kurs mod at blive Danmarks største dagligvareaktør. Men Coop har ikke helt sluppet føringen

Coop Danmarks adm. direktør Peter Høgsted erkender, at Coop må aflevere førertrøjen som markedsleder i Danmark. Et stort antal butikslukninger koster omsætning. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Kampen om positionen som landets største dagligvarekoncern er endnu ikke klart afgjort til fordel for Dansk Supermarked.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelCoop rydder op i butiksnettet
Næste artikelPolitisk uenighed om udbudsloven
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.