Convenience-varer oplever størst salgsvækst

Blandt ferske og frosne madvarer er færdigretterne den gruppe, der vokser mest. Salget er steget 22 pct. de sidste to år, viser tal fra Nielsen

Conveniencevarer vinder større og større indpas blandt danske forbrugere. Arkivfoto: John Ehbrecht

Varer, der skal gøre madlavningen lettere, har mere end almindelig vind i sejlene.

Sidste år steg salget af convenienceprodukter med 9,9 pct. i kroner, og på to år har fremgangen været 21,7 pct.

Det fremgår af tal fra analysehuset Nielsens rapport “Market trends Denmark”.

Retail...

DEL
Forrige artikelRift om beliggenhed i center
Næste artikelDagligvaresalget holder status quo
Uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i 2018 og bachelor i statskundskab fra Aarhus Universitet. Har tidligere arbejdet på bl.a. Videnskab.dk og Dagbladet Børsen. Skriver nyheder og reportager – gerne med digitale virkemidler.