Click & collect kan booste onlinesalg

Tendensen i europæisk onlinehandel med dagligvarer går fra at levere varerne til kunderne privat til at lade kunderne selv hente de bestilte varer

I Danmark tester Salling click & collect med Bilka To Go Foto: Helle-Karin Helstrand

For dagligvarebranchen er det at skabe en rentabel forretning i et netsupermarked en hård nød at knække. En af de største hurdler er at reducere omkostningerne til levering. Ifølge brancheanalytikere er der imidlertid nu en klar tendens til at vælge en forretningsform, der både passer et flertal af forbrugerne og er rentabel for detailhandlerne – nemlig click & collect.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelUnilever indgår aftale med Conaxess Trade om margarine
Næste artikelNielsen: Træf bedre beslutninger om priserne
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.